Urheilijan valmennus

HUOM: Olen varma, että saat tuloksia valmennuksessani. Siksi tarjoan sinulle rahat takaisin takuun, jos et ole tyytyväinen tuloksiisi!

Urheilijan fysiikkavalmennuksen tavoite on parantaa urheilijan suorituskykyä omassa lajissaan. Suorituskykyä tavoitellaan mm. voimaharjoittelun, rakenteellisen tasapainon ja optimaalisemman mutta joustavan ruokavalion ja elintapojen kautta. Urheilijan valmennus pohjautuu vahvasti yli 60 olympiajoukkuetta ja olympiamitalisteja 19 lajissa valmentaneen Charles Poliquinin oppeihin ja metodeihin, mutta ei ainoastaan niihin.

Mistä urheilijan valmennus koostuu?

Valmennus pohjautuu kaiken urheilun kolmijalkaan eli harjoitteluun, lepoon ja optimaaliseen ravintoon. Kun perusteet on yksilöity ja urheilijan arjessa palaset osuu kohdalleen, voidaan siirtyä syvemmälle suorituskyvyn nostamiseen liittyviin tekijöihin. Voit valita pelkän voimavalmennuksen kasvotusten tai etävalmennuksena, tai voimavalmennuksen ja ravintovalmennuksen yhdessä.

Voimavalmennus

Voimavalmennuksessa käytetään toimiviksi todettuja periodisoituja harjoitusmetodeja ja jokainen harjoitusohjelma on suunniteltu yksilöllisesti urheilijan tarpeisiin. Harjoitusohjelmalla tähdätään maksimaalisen suorituskyvyn nousuun ja rakenteelliseen tasapainoon loukkaantumisalttiuden vähentämiseksi. Lisäksi useissa lajeissa tarvitaan nopeutta ja räjähtävää voimaa, mikä on yksi voimaharjoittelun päätavotteista. Riittävä voimataso on edellytys uhreilijan maksimaaliselle nopeudelle ja räjähtävyydelle, mutta vaikuttaa positiivisesti suorituskykyyn myös kestävyyslajeissa.

Rakenteellinen tasapaino

Lihaksiston rakenteellisen tasapainon mittaaminen ja optimoiminen perustuu tunnetun voimavalmentaja Charles Poliquinin huippu-urheilijoista keräämiin voimanormeihin. Rakenteellisen tasapainon testeissä mitataan Structural balancelajispesifisten liikeratojen prosentuaalisia voimasuhteita ja eliminoidaan kehon heikot lenkit. Lisäksi alavartalon testeissä tutkitaan kehon käyttäytymistä eri testitilanteissa ja raajojen liikkuvuutta.  Painonnosto- ja voimanostovalmentajat tietävät että kun ketjun heikoin lenkki tai lihas vahvistetaan, koko keho vahvistuu liikkeessä. Nämä heikot kohdat eliminoidaan spesifisellä voimaharjoittelulla ja yksilöidyllä lihashuollolla.

Ravinto- ja elämäntapavalmennus

Urheilija tietää että laadukas ravinto ja uni ovat äärimmäisen tärkeitä kehittymiselle. Huipulle tähtäävällä urheilijalla ei ole varaa kärsiä uniongelmista tai vatsaongelmista. Tiesitkö, että jos yöllä herää vessaan tai aamulla väsyneenä, ei palautuminen ole optimaalista? Yksilöllistämme ruokavalion ja elämäntavat urheilijan tarpeiden mukaan ja pyrimme saavuttamaan mahdollisimman hyvän palautumiskapasiteetin.

Pitempikestoinen fysiikkavalmennus

Urheilijan voimavalmennus sisältää monta erilaista harjoittelujaksoa. Tästä syystä PerformanceLab tarjoaa useita kuukausia tai jopa vuoden kestävissä valmennuksissa selvästi listahintoja matalampia hintoja urheilijoille. Kysy vapaasti sähköpostilla valmennuksesta: jyri@performancelab.fi

Lue lisää urheilijan voimaharjoittelusta täältä.